fbpx
Hanna Puranen kertoo palveluohjauksesta ja esittelee Pyydä neuvoa -nappia.

Limingan perhekeskuksen kehitystyö etenee: Pyydä neuvoa -nappi tarjoaa uuden sähköisen asiointikanavan

Tarvitsetko apua tai tukea arkeesi? Haluaisitko jutella jonkun kanssa tai kysyä neuvoja? Nyt se on mahdollista uuden sähköisen asiointikanavan kautta, joka on avattu osana Limingan perhekeskuksen kehitystyötä.

– Pyydä neuvoa -nappi on lapsille, nuorille ja perheille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voit lähettää minkä tahansa kysymyksen sinulle sopivana ajankohtana yhteystietojesi kanssa tai nimettömästi, kertoo perhekeskussuunnittelija Maria Sipilä.

Kaikkiin yhteydenottoihin vastataan muutaman arkipäivän kuluessa.

– Huomioithan, että tämä lomake ei ole tarkoitettu akuuttien tai hätätilanteiden hoitoon. Näissä tilanteissa ota suoraan yhteys 112.

Lasten, nuorten ja perheiden palveluohjaus 

Lasten, nuorten ja perheiden palveluohjaus on ohjausta ja neuvontaa saatavilla olevista palveluista.

– Palvelu on tarkoitettu kaikille liminkalaisille lapsille, nuorille ja perheille ja heidän parissaan työskenteleville.  Palveluohjaus on vapaaehtoista ja maksutonta. Tavoitteena on, että asiakas löytää tarpeitaan vastaavat palvelut, kertoo palveluohjaaja Hanna Puranen.

Palveluohjaajaan voit olla yhteydessä matalalla kynnyksellä mikäli haluat keskustella elämäntilanteestasi tai tarvitset tietoa palveluista ja ohjausta niiden pariin.

– Palveluohjauksen tarve voi olla esimerkiksi silloin, kun olet muuttanut paikkakunnalle ja tarvitset tietoa palveluista, elämäntilanteesi on muuttunut, sinulla on huoli omasta tai läheisen terveydestä, kaverisuhteista tai arjen sujumisesta.

Kun haluat tukea kasvatukseen tai arjen haasteeseen, olet yksinäinen arjessa ja sinulta puuttuu tukiverkosto voit myös olla palveluohjaukseen matalalla kynnyksellä yhteydessä.

– Voit kysyä mitä haluat matalalla kynnyksellä ja mietitään asiaa yhdessä. Palveluohjaajalle voit soittaa tiistaista torstaihin klo 8–15 numeroon 040 621 2736. Mikäli puheluusi ei pystytä soittaessasi vastaamaan, voit jättää takaisinsoittopyynnön niin olemme yhteydessä sinuun muutaman arkipäivän kuluessa, Puranen selvittää.

Nyt voit osallistua ja vaikuttaa perheiden palveluihin

Limingassa kehitetään lapsiperheiden palveluita perhekeskus-kokonaisuudeksi. Perhekeskus sisältää lapsille, nuorille ja perheille suunnatut hyvinvointia ja terveyttä sekä kasvua ja kehitystä edistävät sekä varhaisentuen, hoidon ja kuntoutuksen palvelut.

– Perhekeskuksen ja palveluohjauksen kehittämistyön tueksi pyydämme ajatuksia ja ideoita sinulta, liminkalainen asukas, Sipilä päättää.

Voit osallistua kyselyyn tästä linkistä. Vastausaikaa on 31.12.2021 saakka.